sunnuntai 11. maaliskuuta 2012

Aloitus!

Elikkäs tästä se lähtee TAAS! Joo mä oon nyt vajaan vuoden aikana aloittanut satamiljoonaatuhatta (ainakin siltä se tuntuu...) laihdutusprojektia. Mutta nyt mä olen oikeasti tosissani, mä haluan olla! Karppaukset, gfg:t ja dukanit nyt viimesimpänä kokeiltu. Karppaus olis varmastikin ollut muuten ihan ok, mutta mä en tykännyt siitä rasvalla pelaamisesta ja musta se ruokavalio on niin raskas ettei se sovi mun ajatusmaailmaan laihduttamisesta. Joten nyt kokeillaan hiilareita vältellen, mutta niin että saisi vähän hedelmiäkin syödä ja 1-2krt viikossa riisiä, perunaa tai pastaakin. Meni niin vaikeaksi muutenkin, kun piti esikoiselle tehdä eri ruoat ja mulle ja miehelle omat. Ja sit kohtahan tuo meidän juniorikin alkaa syömään samaa ruokaa niin helpommalla pääsee näin. Mulla on tavoitteena semmoinen että söisin nyt 3-4krt päivässä. Ja jättäisin kaikki turhat välinapostelut pois. Tarkoitus olisi siis kerätä tänne kaikkien tekemieni ruokien reseptit, olkoot ne sitten hyviä taikka huonoja. 


Ehkä suurimmaksi ongelmaksi varmasti jossakin vaiheessa muodostuu tuo aamupala, Helpointahan olisi tehdä pari voileipää, mutta mä koitan nyt vältellä sitä puolta taas hetken aikaa. Munat eri muodoissahan ovat tehokkaita, mutta siihenkin kyllästyy pian, mutta toisaalta jostainhan se on tingittävä joten kai mä joudun sit veteleen munia ;) Puuroo en halua syödä, enkä ees juuri pidä siitä. No ehkä mä kehittelen jotain. 


Eilen söin aamupalaksi munakokkelia ja edellisenä päivänä tekemiäni lihapullia 3kpl. Lisäksi muutaman palan kurkkua ja raejuustoa. Lisäksi olen kehitellyt maustamattomasta jukurtista ja mehukeitosta sellasen oman jukurtin, ainoa että se on juotavaa mallia, mutta sehän sopii. Koitin myös ruveta kiskomaan vettä ihan urakalla ja sen tunsin sitten vessareissujen muodossa :D


Ruoaksi meillä oli thairuokaa. Tein seesamikatkarapuja. Tässä kuva ja alla resepti: 


4 Annosta
200g spaghettia                            
1,5rkl paahdettuja seesaminsiemeniä
2rkl kalafondia
3rkl balsamiviiinietikkaa
2rkl makeutusainetta
1,5rkl ketsuppia
pari rouhaisua chiliä myllystä
180g katkarapuja pakasteesta
1/3 nippu kevätsipulien varsia
1 kokonainen valkosipulinkynsi
n. 150g pakastettuja papuja

Keita spaghetit. Valuta ja pidä kuumana kannen alla. Voit lorauttaa sekaan öljyä, jos spaghetit liimautuvat toimiinsa. Paahda seesaminsiemenet kuivassa (teflon)pannussa. Sekoita kalakastike, balsamietikka, makeutusaine, ketsuppi ja chili hyvin yhteen. Sulata katkaravut. Leikkaa sipuli kapeiksi, pitkiksi paloiksi. Kuullota valkosipulia öljyssä pannussa. Lisää spaghetit ja kastikeseos ja anna kiehua noin 2min. Sekoita pavut mukaan ja kiehuta vielä toiset 2 min. Lisää lopuksi katkaravut ja kuumenna, mutta älä keitä. Annostele lautasille ja ripottele päälle paahdettuja seesaminsiemeniä. Tarjoa heti. 



-Hannele

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti